الاثنين، 30 مارس 2009

حين تكون وحيدا فكريا..

اكتشفت حاجه غريبه اوي مؤخرا..

اكتشفت اني غير كل البشر ..مختلفه

مختلفه بنسبه كبيره اوي عن معظم الي حواليا ..

يعني كتير اوي..

اكون قاعده مع ناس قرايبي و بنتفرج علي حاجه .. و دي لقطه اقع انا م الضحك .. ومحدش فيهم يبتسم حتي,,

وتلاقي لقطه تانيه الكل بلا اي اثتثناء يقع م الضحك .. و انا الوحيده الي بجد و لا ابتسم حتي ..

كمان سعات خبر اسمعه اعد اعيط و اكتئب و اموت روحي عياط ..و كل ما اقول لحد الخبر ده يعد يهلل م الفرحه ..

والله العظيم يهلل .. و مش حد و لا اتنين ده تقريبا كل الي حواليا مع اختلاف السن و الظروف و درجه القرابيه و برده ..

طبعا البعض ممكن يحس انها حاجه لطيفه اني ابقي مختلفه .. وفعلا انا في الاول حسيت كده ..

وقلت يا جامد انتا يا مختلف .. :D

بس بعد كده لقيت نفسي حاسه بالغربه اوي .. و اني لوحدي ..نفس احساس اي داينوصور هيبقي موجود دلوقتي :D

انا بدأت اعاني من الموضوع ده .. اصل المشكله ان الناس ملها بتبص لاي موضوع من جانب .. و انا لوحدي ببص له من جانب تاني..

فبتتعارض الافكار .. و بحس بالغريبه .. و الغرابه .. و احايانا الاشمقزاز .. :(

انا حزينه حد يقول لي معلش ..

10 Comments:

  1. sh!ko said...
    معلش D:
    اهم حاجه يا حبيبتى انك تكونى مختلفه
    فكريا بالايجاب مش بالسلب ..

    يبقى كده تمام جدا
    لأن فى ناس كتير اوووى مختلفه بالفكر
    الغلط ... لكن لو الصح احب اهنيكى ..

    بس وربنا ما يجيب زعل يا جميل
    مش تزعلى خالص .. :)
    عصر الجنون said...
    احسن شئ الاحساس بالاختلاف

    بس الاختلاف بالايجاب احسن طبعا

    ونعرف منين انه ايجابى ؟

    طول ماهو لا بيخالف شرع ولادين ولاتقاليد المجتمع المحيط بيكى يبقى ده ايجابى

    اللى حواليكى مش وحشين بس هما كمان مختلفين عنك

    لان كل بشر خلقه ربنا عز وجل
    حاله فرديه تعبر عن ذاتها

    ربنا يسعدك دوم يا حبى
    Bondoka said...
    لا يا ثلوج يا حبيبتى

    ياريتنى انا اللى ديناصور

    على فكره الناس مختلفين عن بعض كلهم
    ماتحسيش كده خالص

    انا لما عملت المدونه اول مره كان عشان كده
    حاسه برضه ان مافيش حد زى

    بس لاقيت انى شبه ناس كتير

    كلميناعن كل اللى انتى شايفاه مختلف
    وهتلاقينا زيك تمام

    ولا تزعل نفسك يا جميل
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    sh!ko
    ------

    لكن لو الصح احب اهنيكى ..

    ربنا يخليكي يا حببتي ..

    بس اكيد انا مش هقدر احكم علي تصرفاتي..

    هي صح و لا لاا .. اكيد محتاجه حكم من برا..

    بجد سعيده جدا جدا ..

    انك كتبتي عندي .. :))
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    mona@aser
    --------

    طول ماهو لا بيخالف شرع ولادين ولاتقاليد المجتمع المحيط بيكى يبقى ده ايجابى ..

    فعلا دي طريقه كويسه اقدر من خلالها احدد واقيم اختلافي ..

    كلامك كله صح يا منوني ..

    وسعيييييييده انك نورتيني ..

    :))
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    bond2ty
    -------
    ياريتنى انا اللى ديناصور

    لا بعد الشر يا حبي ..

    فعلا برده وجه نظرك تمام اوي..

    فعلا الواحد بيستفيد اوي من المدونه


    اسعدني ردك و فرحني كمان ..

    :))
    simply me said...
    ثلوج
    اختى حبيبتى

    ليكى عندى تاج يخرجك من الزهق ده
    ويدخلك زهق تانى
    ههههههههههههههه
    اهو تجديد برضه

    تعالى يا سكر خديه وجاوبى عليه
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    bondkty
    ----

    ماشي يا حبي .. هو شور مش هيبقي زهق مادام من عندك

    :$:$
    Ranim Ayman said...
    ثلوج يا حببتي معلش لعلمك دي أكتر حاجة بتعجبني فيكييييييييي ومتزعليش يا حببتي ابقي قولهم لما يجو يضحكوا عيطوا ولما يتجي تعيطي يعيطوا معاكيواوعي تزعلي نفسك خالص في داهية كل البشر
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    rony
    ---
    مرسي يا حبي علي تشجيعك و مبسوطه اوي اوي من تعليقاتك الي منوراني دي

    :)

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates