الخميس، 2 أبريل 2009

تاجي..

ده اول تاج ليا في تارخي التدويني .. وجالي من حبيبه قلبي و صحبتي و اختي .. بندقه ..

انا هجاوب اهو عشان خطر عيونها و بعد كده هدبس فيه ناس تانيه ..
:
D


1-اسمك؟

ثلوج .. و بالكامل : الثلوج الدافئه ..


2-المشهور بيه وسط اصحابك؟

بيتو .. كلهم بيقولو لي بيتو .. ((اكيد مش دلع ثلوج )) ..

3-سنك؟
18


4-مجال دراستك؟

حقوق .. ((ربنا يريحني منها))


5-اسم مدونتك؟

داخل دهاليز عقلي ..

6-صورتك الرمزية فى المدونة بتعبر عن ايه؟

بتعبر عن بنوته حنينه .. لدرجه ان من حنيتها الفراشه لسه واقفه علي كتفها .. ودي انا حنينه جدا كده ..


7-هل فكرت فى اغلاق المدونة ؟ والسبب؟

لا مافكرتش انا بحب مدونتي من يوم ما عملتها ..


8-ايه رد فعلك لو حد قل ادبه فى تعليق ؟

همسح التعليق و مش هرد عليه ..

9-اسوأ مدونه؟

هي مدونه كنت قريتها مره صاحبها كان عمال يشتم شتايم مش لطيفه خالص ..

10-هيحصل ايه للايميل بعد ماتموت؟

شركه هوت ميل هيزهقوا مني و هيقفلوه ..

11-اديت الباسوورد لحد قبل كدة؟

اه مره اديته لحد كنت بثق فيه اوي.. و للاسف في الحركه دي ضاعت مسجات كتير اوي ع الفيس كانت من ناس بحبهم و بعتز بيهم .. يعني تم مسح مسجاتي للاسف..

12-السفر بالنسبة لك ايه؟

تغيير .. من الروتين الحياتي اليومي .. و بعشقه جدا الصراحه رغم ان عيلتي قليلي السفر .. او بمعني ادق نادري..


13-الموود بتاعك ايه ؟

هو من اواخر 2008 لحد دلوقتي مش تمام وعلي طول بعيط .. بس سعات بيحصل استثناء و ببقي طايره م الفرحه..

14-بتعمل ايه فى وقت فراغك ؟

النت اكيد .. بس مؤخرا بعد ما جالي-بعد الشر عليكوا- احتقان في عيني .. بقيت بقرأ لان الجلوس امام الشاشه متعب اوي لعيني..

15-الأكلة المفضلة ؟

:) كل الاكل .. انا من محبي الاكل عموما .. نادرا ما اكره حاجه ..

16-الصفات التى اخذتها من والدك؟

ياه انا شبه بابا العزيز في حاجات كتير بما اني البنت الاولي .. و خصوصا في شكل عينه كمان .. بس حاليا مش فاكره بقي .. :)

17-لصفات التى اخذتها من والدتك ؟

ماما حببتي .. اخدت منها حب القراءه بل عشقها .. و الشخصيه الثوريه التي لا تسكت عن حقها .. ووقفتها :D


18-اكتر ست حاجات بتكرههم ؟

1-الغباء..
2-عدم التفاهم..
3-الظلم..
4-الجهل..
5-التعدي علي حقوق الغير ..
6-حد يشفق عليا ..






19-اكتر ست حاجات بتحبهم ؟



1-بيتي ..
2-حاجتي كلها ((معادا موبيلي التخين بدأت اكرهه))
3-الهدوء بكل اشكله..
4-الحمي .. :D(نظيفه بقي اعمل لكوا ايه؟؟))
5-الثقافه..
6-النت طبعا ((بس مش الكومبيوتر بتاعنا عشان متخلف..))






20-شخصيتك نوعها ايه ؟



متقلبه ..((ده راي كل الي يعرفني كويس))

و دمي خفيف ..((ده رايهم برده))

شويه شريره يعني .. بس والله مش مع حد بحبه اطلاقا..




21-لماذا دخلت عالم التدوين من الاساس؟

لما لقيت ان الناس بتعرف تعبر عن رايها في مدونتها من غير ما يكون((حد ليه عندهم حاجه)) يعني كل واحد يكتب الي عاوزه و يقول لك((مدونتي و انا حر فيها)) .. فا قلت انا كمان اعبر اشمعني انا .. و اخدتها مجالا للدعوه و نشر الاسلام بصوره جميله و صحيحه ..



22-احلى جملة قيلت فى وصف مدونتك؟

طبعا الكلام الي ماما قالته عن المدونه .. بس هو كان كلام بيمدح فيا اكتر من انه بيمدح في المدونه..

اما الكلام الي بجد كان في حق المدونه .. الي قالته حببتي بندقه .. اما كتبت عندها ..

علي مدونتي ..
مدونه تستحق القراءه ..

بجد كان اروع كلام من اروع واحده ..




23-احلى بوست كتبته؟ ضع اللينك ثم اذكر لماذا؟

احلي بوست الي كان بيتكلم عن الاختلاط ..لانه كان بيتكلم عن حاجات في الدين و هذا كان من البدايه غرض المدونه((سامحوني مبعرفش احط لينكات و كده ..))

24-افضل مدونة قرأتها؟

بصراحه و مش بجامل مدونه .. بندقه بجد جامده جدا ..و مدونه تانيه بتاعت واحد علي المنتدي بتاعي اسمها.. احمد 1316
وطبعا عدم ذكر اي مدونه اخري..
لا ينقص من جمالها..
انما قد اكون سهوت عن ذكرها..




25-افضل بوست قرأته؟

مش فاكره انا قرات مدونات كتيييييير و بوستات اكتير ..

26-الشغل بالنسبة لك ايه؟

لو شغل بعد التخرج يعني .. فهو بالنسبه لي تعب علي الفاضي بجد و مرمته للست بدون اسباب جوهريه..

27-الانترنت بالنسبة لك ايه؟

اولا اتعرفت علي ناس كتير من مختلف الاعمار و الظروف و المجالات الدراسه .. و تثقفت اكتر عن طريق القراءات العديده عليه و قراءه وجهات نظر الاخرين .. و عرفت -ولاول مره- اعبر عن وجه نظري بحريه سواء هنا او في المنتدي .. و اخيرا تعلمت المناقشات الجاده الهادفه ..

28-تمرر التاج ده لمين ؟

مبتسمه ..

..the crzy one

تقي..

وفيوليت ..

يالا يا بنات ورونا الهمه ..

ومعلش مبعرفش احط لينكات و كده هسأل بندقه و ابقي اعدلها ..






4 Comments:

  1. sh!ko said...
    عثل وربنا D:
    ربنا يبارك فى عمرك يا ثلوج ..

    انا على فكرة زيك فى صفات ماما نفس الصفات بالظبط اوعى تكونى واخده مامتى
    وانا مش عارفه D:

    ربنا يكرمك ويوفقك الى ما يحب ويرضى :)
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    sh!ko
    ---

    هههههه ثانكس يا جميله انتي الي عسل :))

    يمكن صح نكون اخوات طب ميه ميه

    :D
    Ranim Ayman said...
    ثلوج هوهو ثلوج هوهو

    ده انا بشجعك اية بس الكلام الحلو والاجبات الي تهبل سوال انتيب قصدك مبتسمة انا انا اعتقد لا لاني مش عرفة ياررررريت تردي
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    rony
    ----

    اه يا حبي مبتسمه الي هو انتي .. :))

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates