الخميس، 14 مايو 2009

انا مش سجاده


ايه موضوع السجاده ده ..

ماهو اكيد انا مش سجاده .. هو في يا اذكيه سجاده عندها مدونه؟؟؟dry.gif

المهم عشان مخسرش حد .. الموضوع الي عاوزه اتناقش فيه معاكم النهارده هو ... الجوزا التقليدي ...

زمانكم بتقولوا ايه علاقه الجوزا التقليدي ده بالسجاد .. اقولكوا..

ايه هي اصلا اركان الجوزا التقليدي .. الخطوات يعني الي قبل الجوزا .. بصوا الحوار ده

فتحيه: ايه ده مشاء الله يا امو اسلام .. اسلام كبر خالص و بقي عريس مش ناويه تفرحي بيه ..

ام اسلام: والله ناويه يا فتحيه بس اصل الواد متنك علي الاخر طالع لابوه .. وحاطط ميت مواصفه للبنوته الي يتجوزها .

فتحيه: طيب قولي لي العريس نفسه في ايه و انا يمكن طليه عندي (( محسساني انها مصباح علاء الدين))

ام اسلام: نفسه في واحده طويله و رفيعه و بيضا و شبه نور الممثله .. و يكون معاها ماجستير علوم سياسيه .. و قموره .. ومعاها عربيه كمان..

فتحيه:amr2.gifمزبهله .. ((والله صعبت عليا الست دي))

طب بالله عليكم مش ناقص يقول .. و تكون لاقيه علي الصالون..180px-Islambouli.gif

هو ده الي بتكلم عنه .. يجي واحد يعد يحط شروط للسجاده بتاعته .. قصدي عروسته يعني .. ولو لقي الشروط دي يروح عندها ..

و يعد يتفرج عليها .. و يقرر هيشتري و لا لاا .. قصدي يتجوز يعني ..

ولو طلعت مش لايقه علي اوضه الصالون .. يووووووووه قصدي عليه .. يسبها ..

طب مش بالله عليكم ده ذل لينا mody.gif

انا مش مع ان البنت تنزل و تختلط في الشارع عشان تجيب لها واحد .. لا لا لا و مليون لااااااااااااااااااااااا

انما انا ضد الجواز ده بكل ما املك من حواس ...

مش معني كده اني مأيده الجواز الي بعد حب و معصيه .. لا برضه

يعني و لا جواز بعد حب و معصيه و لا جواز تقليدي ..

انما انا مأيده نوع واحد من الجواز وهو ان واحد يحب واحده و هي كمان .. فا يروح يتقدم لها .. اهو و لا حب و معصيه .. ولا تقليدي

وكمان عاوزه اوضح نقطه .. مش معني كلامي ان الجواز ده مش ناجح .. لا اطلاقا .. ده ناجح جدا .. ده اغلب الجوازات الناجحه من التقليدي الزفت ده ..

انما انا رفضاااااااااااااااه ان شاء الله مش هتجوز خالص مش مهم ..

و طبعا كده عرفتوا ليه سموه جواز صالونات يا سجاجيد .. قصدي يا عرايس .. farh.gif


ها مين هتنضم للحمله دي معايا ؟؟

حمله لست سجاده .. انا بنت شحاته .. roll.gifroll.gif


لا طبعا هغير الشعار ده .. احنا مش سجاجيد Gol2.gif
.. احنا بناتيت .. 979017911.gif

دي معقوله انما شحاته دي مش لطيفه خالص ..

الراعي الرسمي للحمله .. السجاده ثلووووووووج ..
msg-8251-1206659661.png


18 Comments:

  1. lonely girl said...
    والله يا ثلوج انتى زى العسل ..
    بس يا حبى انا كمان بكره النوع ده جدااااا من الجواز ..
    الا انه بالنظر لطبيعه البنت المحترمه اللى رافضه تعمل حاجه غلط مش هينفع غير انها تتجوز كده ..
    وعلى فكره الموضوع بيبقى حساس اوى فعلا بالنسبه للبنت وتحس انها فى سوق جوارى مثلا وكده ..
    لكن مش كل الجواز التقليى كده ..
    نفترض واحد شاف واحده عجبته وراحه اتقدملها وهى متعرفش عنه حاجه وهيبتم التعارف والحب بعد الخطوبه ..
    ما ده كمان نوع من انواع الجواز التقليدى ..
    كمان فى حاجه هو مغلطش لما حط شروط للعروسه اللى عايزاها _ بغض النظر عن مغالاته فى الشروط دى _
    البنت كمان لازم تكون عندها شروطها الاساسيه فى الانسان اللى هترتبط بيه ..
    ولما يقولولها فلان جاى يتقدملك ..
    هتسأل ده ايه ومعاه مؤهل ايه وكل ده ..
    ليه متقوليش ان هى كمان بتتنك علشان بتنقى وتقول ده يناسبنى وده لا ..
    هو زى ما قلتلك الموضوع بالنسبه للبنات بيبقى مرفوض فقط لوجود حساسيه زياده من موقف محرج للبنت واحساسها ان واحد جاى يتفرج عجبه هيشيل معجبهوش هيدور على محل تانى ..

    ايه ده انا اتاكلمت كتير اوى ..
    امشى بقى لحسن تضربينى .. D:
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    ههههههههههه

    لا مش هضربك انا مشغوله بالموضوع و مش فاضيه لدلع البنات:D

    بصي هو طبعا زي ما بتقولي البنت برضه بتطلب و تتشرط

    بس يا لونلي مش زيهم دول ******

    يعد يقول لك عينها خضرا غامق في فسدقي

    وبتنور في الضلمه ,, عاوز يتجوز قطه الخفيف ده و لا ايه

    ....

    بس معلش يوم ليهم و اسبوع عليهم

    :@:@:@:@
    lonely girl said...
    تمام هو يقول عينها خضره وبتنور فى الضلمه وهى توريله العين اللى بتنور فى الضلمه على حق ..
    هههههههههههههههههههههه ..
    لا برضه يا ثلوج هو يطلب اللى هو عايزه ووقت ما حضرته يشرفنا ويجى انا كمان عندى متتطلبات وشروط فيه وببقى قاعده بعاين حضرته وحطاه فى اختبار طول القعده ولا بقبل لا برفض ..
    هى بس فكره ان الولد هو اللى بيروح يتقدم وهو اللى بيخطب وهو اللى فى ايده نقطه البدايه دى بتخلى البنت بتتعامل مع الموضوع بحساسيه مفرطه ..

    بس سيبك كله بيعدى وربنا يتمم بخير D:
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    شكلك كده يا لونلي مش ((متشعاطفه))

    معايا و متعاطفه مع الجاوز التقليدي

    وده في خطر كبير علي حياتك

    فا اعقلي و عيدي حسباتك تاني

    وانا بقولها يأعلي صوت عندي

    انا مش سجااااااااااااده

    ولونلي سجاده

    هههههههههههههههههه

    ((بهزر اوعي تزعلي)) ده لونلي دي ست البنات

    :wub:
    lonely girl said...
    بالعكس انا عامله مشاكل فى البيت كتيــــــــر بسبب الموضوع ده وانى رافضه ..
    بس لانى زى ما قلتلك بستسخف الموقف اوووووووى ..
    وبالعكس انا مش من انصار التقليدى لكن هرجع واقولك ان البنت المحترمه اللى مش هتقدر تكلم وترتبط مش هيكون قدامها غير التقليدى..
    بس التقليدى انواع .. D:
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    صح و هي دي المشكله عشان كده ..

    الحمله الي جايه ان شاء الله

    هتكون .. لا للجواز بكل انواعه ..

    :D
    lonely girl said...
    " لا للجواز بكل انواعه "

    بس كده ..
    هو ده الكلام ..
    بس ..












    متعمليش حسابى فى الحمله دى .. :D
    Sweet Violet said...
    اممممم انا شايفة ان فى عنصرية على فكرة

    قولتي ليه

    هقولك ياقمر

    اولا الجواز التقليدى ده بيبقى على البنت و الولد

    يعنى بردو البنت عندها شروط و لازم تشوفه فى الصورة ايوان زى الولد بالظبط و لو مش عجبها هتقول لأ

    لو مش نفس الموصفات هتقول لأ

    يعنى اصلا اصلا لو هنقول ان البنت فيه سجادة يبقى الولد فيه الصالون نفسه ((:

    بصى هو انا ضد الجواز اللى بشكل ده لكن مش معاك ان الولد هو اللى بيتنك على البنت بالعكس ده البنت بتتنك اكتر

    الا بقى اللى عايزة جوازة و السلام و مش فارقة معاها اى شئ

    و كمان تعالى هنا بقى ايه حكاية الجواز بكل انواعه ؟؟؟

    نوووو عايزة افرح فيك ياماما هو انتى هتفضلى كده قاعدة ولا ايه

    يابخت من زار وخفف ده ايه ده ياخواتى

    تتلغى الحملة دى بدل مااولع فى المدونة هع هع

    ضد التيار شكلها هتطلع دلوقتى نيهاهاهاهاهاهاهاهاهاها

    هاتى بوسة بقى (:
    Kiara said...
    انا مش معاه لكن زي ماهو عنده شروط هيا عندها شروووووووووووووووط وكتري من حرف الواو

    وفي الاخر بقي

    الموضوع نصيب

    ومش في حد عارف نصيبه مع مين

    ومعندناش بنات تقول موش هتجوز هدبحك

    عاوزه احضر الفرح

    ها امتي بتقولي بكرا

    طب انا نازله اشتري طقم هوااااااااااااا
    Ranim Ayman said...
    هههههههههه حلوووووووو اوي بجد باقيت بسخسخ علي روحي من الضحك لما اقراء ايحاجه انتي كتابه وحلو اوب الايملات اللي بتبعتيها واعتقدانك هتسمحيني علشان ببعتهم لكل الناس اللي اعرفهم بس لاتقلقي انا بسيب اسمك وبجد طريقتك المسخره في الكتابه وانا في الاخر همرض من كتر الضحك او هيجيلي مرض جنون البقر بصي انا بحب جدااااااااا مدونتك بجد والله محصلتش عقبال مدونتيييييييييي
    Ranim Ayman said...
    هههههههههههههههههه اعملي حسابي في هذة الحملةدي
    simply me said...
    لا ياثلوج سجاده ايه
    على فكره بقى احنا اللى بنقعد براحتنا اوى وننقى اللى يعجبنا

    كان نفسى اقول كلام كتير بس ادعيلى عندى امتحان
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    sweety vaiolet

    -------------

    انتي كده ضد حملتي و انا الي بيبقي ضد اي حمله من حملاتي

    بجيب له الحمله الصلبيه لحد عنده :D

    اولا يا حبي بصي انا عارفه اننا بنتنك احنا كمان

    عشان كده انا ضد الجواز ده من الناحيتين

    انا نفسي في الجواز الي بعد الحب الي

    يخليكي تتغاضي عن عيوب الطرف الاخر

    لكن لو مش بتحبيه هتتغاضي ليه؟؟؟؟

    فهمتي.. وبعدين نفرح فيكي قصدي بيكي الاول يا قطتي كده و البس موف في فرحك و بعدين ابقي شوف حالي انا ..

    خدي بوسه ايه يا سكرتي ..

    موااااااااااااااااه
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    كيارا
    ------

    هههههههههههههههه

    لا بكره انا خارجه خليها يوم الحد

    ((ايه الزيطه دي))

    يا حبي مش حكايه مش عاوزه اتجوز

    ده انا البنوته الوحيده في مصر الي هموت و اتجوز

    بس خلاص اتقفل نفسي من حوار السجاده ده

    و بعدين انتي الاول ولا عاوزين تجربوا فيا؟؟؟؟؟؟؟
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    roniiiii

    -----

    حبيب قلبي الصغنون .. كفايه مدح يا قطه لحسن هاخد مقلب في نفسي .. :D

    و كده انتي اول واحده في الحمله دي معايااااااااااااااا

    انتي بنوته جامده جدااااااااااااااا

    هاتي بوسه يا بنت خالتي

    موااااااااااه
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    bondka
    -----

    اولا ربنا معاكي ..

    ثانيا : يعني انتي عندك امتحان مش تدخلي تستعطفيني و تعلي نفسك مع الحمله عشان ادعي لك ؟؟؟

    مش داخله تقولي لي لااا و مستنيه ادعي لك؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    :D:D:D
    Kiara said...
    ههههههههههههههههههههه
    انا مش ممانعه ياختي الموضوع نصيب ولا ايه ياعثل
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    كيارتي
    ---------

    اه نصيب .. و ان شاء الله نصيبك الاول

    ;D

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates