الأحد، 3 مايو 2009

يد مساعده لي..!!


i need alittel Help

!!

17 Comments:

  1. Kiara said...
    مالك ؟؟؟؟؟؟؟؟
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    زعلانه يا كيرارا .. والله بشفق علي الناس الي بيقرأو هنا هيتعقدوا في دنيتهم :D

    اصل انا يا حببتي عندي موضوع كده ومحتاره فيه ..

    بس:))
    Kiara said...
    طيب ماتفضفضي او استشيري
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    بصي يا آنسه كيارا ..

    انا حاليا في اولي حقوق عين شمس حلو..؟؟

    ولاسباب ما .. مش عاوزه اكمل في الكليه دي ..

    فا دورت لي بداااااااائل للمشكله دي..

    من اول السنه و الله لما اعصابي تلفت ..

    المهم بقيت في الاخر الحل ..

    التعليم المفتوح و ده بيقبل مجموع قليل

    وممكن اختار الي عاوزاه و طبعا ده هيخليني اعيد سنه اولي تاني قلت مافيش مشاكل ماتحبيكهاش يا ثلوج

    المهم التعليم ده في شرط رخم اوي..

    يشترط الالتحاق بعد ما اكون عدي علي حصولي الثانويه العامه 5 سنين ..

    لكن الشرط ده هيتلغي في شهر 7 ؟؟

    لكن طبعا مافيش حد واثق م الكلام ده ..

    فا انا مش عاوزه ادخل امتحانات السنه دي والي هي بالصدمه البحته اول سته الي جاي :D

    فا مش عارفه اعمل ايه ممكن اسيبها و يطلع مافيش تعليم مفتوح و ابقي في الشارع ..

    فا مش عارفه تقدري تساعديني يا حببتي؟؟
    Kiara said...
    ادخلي الامتحان وانتي ونصيبك نجحتي فيه او لقدر الله موش نجحتي وفي 7 هتعرفي تكملي ولا هتفضلي في كليتك

    بس علي الاقل مش هتكوني خسرتي الكليه

    فهمتي

    واستخيري ربنا برده
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    ماهي المشكله الاكبر ..

    ان الامتحان بقول لك في شهر سته ..

    يوم واحد ..

    وانا معرفش حاجه عن المنهج ..

    وعندي 7 مواد ..

    والترم الاول جبت واحده ض.ج واتنين ض

    فا لو جبت واحده اقل من مقبول

    هووووووب .. هشيل السنه و كل سنه و انا طيبه.. :d

    والمواد رهيبه يا كيارا ..

    :S:S
    Kiara said...
    ذاكري اللي تقدري عليه حتي لو ماده واحده ومش مهم تدبلري بس عشان لو فشل موضوع شهر 7 مش تحسي انك قصرتي
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    عندك حق كلامك هأخده بعين الاعتبار ..

    انتي تحفه بجد ربنا يخليكي ليا ..

    زمانك قلتني ايه الي دخلني المدونه المعقدي دي :D

    mwaaaaaaaah
    Sweet Violet said...
    طب انا عرفت طبعا المشكلة من التعليقات

    (و هى دى فايدة الوصول متأخر مع انى مش بحبه )): )

    المهم بصى زى ما كيارا قالت حاولى تركزى فى المواد على قد ماتقدرى و ادخلى الامتحان

    و زى ما بيقولوا فى الاوقات دى نص العمى ولا العمى كله

    ماهو انتى لو مش دخلتى الامتحان هتعيدى السنه سواء بقى تعليم مفتوح ولا نفس الكلية

    يبقى ليه مش تدخلى و تجربى ؟؟؟

    و بردو صلى الاستخارة وربنا ان شاء الله يوفقك للخير
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    sweet violet
    -----------

    انا استخرت و هسأل ماما وو بابا

    وهقولهم كل الحلول دي و ربنا يسهل ..

    واما اوصل لحاجه هقول لكوا يا حبيباتي

    (L)
    Kiara said...
    دا انتي اللي عثوله ومش تقولي الكلام دا

    انتي توكلي علي الله بس وكل شي هيكون تمام
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    كيارا

    -----

    ربنا يخليكي ليا يا رب :))
    lonely girl said...
    ثلوج يا حبى الوقت لسه قدامك كتير جداااا والله انتى يادوب عندك 6 مواد ولسه الامتحانات فى اول 6 ..
    بصى انا هقولك حاجه بس متخديش على كده علشان مبقاش بحرضك على الفساد ..
    انتى حاسه انك ضايعه لانك واخده على نظام مذاكره ثانوى والمذاكره اول بأول وخمس مواد فى السنه ..
    لكن الكليه نظام مختلف برغم صعوبتها وسخافتها الا انها مش محتاجه المجهود ده كله ..
    بصى انا لو حكيتلك المعاناه اللى انا فيها بقالى 4 سنين فى كليتى الخنقه دى والبهدله اللى اتبهدلتها واللى مازالت والله ..وبرضه كرم ربنا عليه برغم من كل الللى حصل هتعرفى ان ده شعور طبيعى ولخير كبيييييييير مستنيكى ..
    مشكلتك الحقيقيه بقى انكى يأستى من الكليه ومن نتيجه الترم الاول بدرى ..
    انا عملت زيك كده فى اولى وكرهت الكليه وكنت شايله 3 مواد برضه وكان نفسى احول تجاره ..
    وكانت النتيجه اهملت الترم التانى وشيلت مادتين كمان وعدت السنه وشفت ايام سودا بعدها والله يا بنتى ..
    فى حين انى لو كنت جيت على نفسى شويه ومشلتش حاجه الترم التانى او حتى شلت ماده ومع الرفع طلعت تانيه بمادتين كانت الحياه هتبقى تمام ..
    بلاش تعقدى نفسك والله والله والله لسه عندك وقت كبيييييييييييير اوووووى ..
    كل اصحابيى فى حقوق مش بيذاكروا غير قبل الامتحانات بأسبوعين وانتى قدامك شهر لسه ..
    وبعدين اقولك حاجه فى سرك كده ..
    انا عندى 14 ماده الترم ده ولسه معرفش ولا كلمه عن المنهج اصلا وامتحانتى بعد اسبوعين ..
    سيبيها على الله وان شاء الله خير ..
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    lonly 7bibi
    -------

    مش هنعتبر ده تحريض عشان انتي نيتك خير :D

    بصي يا حبي انا متفقه معاكي في كل ده

    لكن الي مخليني مش عاوزه اذاكر ان انا كده كده هحول ان شاء الله و بأذنه السنه الجايه..

    فا ايه الي يخليني اذاكر فاهمه؟؟

    لاني مش هكمل في حقوق باي تمن ..

    عشان انا مش بحضر و انا من الناس الي مش بتعرف تذاكر من دماغها كده .. فهمتي؟؟

    وثانكس سويتي mwaaaaah
    lonely girl said...
    برضه اوعى تعتبريه تحريض ..:D
    انا بقالى اربع سنين مش بحضر محاضرات وكليتى ما يعلم بيها الا ربنا بعد النظام الجديد ومتبهدله لكن والله كرم ربنا مفيش بعد كده ..
    بصى بقى هتحولى مش هتحولى ذاكرى ..
    بلاش تخديها مذاكرها خديها كثقافه ومعلومات عامه بس ركزى فيها واقرى بتمعن ..
    واعملى اللى عليكى لاخر لحظه علشان ميبقاش تواكل ..
    وبلاش حكايه انا كده كده هحول ..
    غيرك قلوها والجلاله وخداهم ولما السنه ضاعت قعدوا يندبوا حظهم ..
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    lonly
    -----

    هههههههه الجلاله واخداهم ههههههههه

    ما انا استخرت يا قمر .. وهشوف ربنا هيخليني اعمل ايه

    :))

    ثانكس سويتي .. :))
    lonely girl said...
    ايوه يا بنتى ما انا من اللى الجلاله خدتهم ..
    هههههههههههههههههههه ..

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates