السبت، 15 أغسطس 2009

يوم في المتحف المصري


















التاريخ:13/8/2009
اليوم: الخميس ..
المكان :التحرير .. المتحف المصري ..
_________
كان يوم جميل جدا كان اول مره اشوف المتحف المصري ..
صحيت الساعه 10 الصبح و توجهت لعباس العقاد و قابلت صاحبتي

الحبيبه ((ميمو))
و بعد كده رحنا علي هناك علي طووول .. المتحف كبير اووووي اوووي اوووي .. و مليان حاجات كتير كنت اول

مره اشوفها .. و احلي حاجه فيه ان المعروضات اغلبها
ماكنش محطوط في ((قزاز)) فا كان ممكن المسها .. و ده اضاف للجو متعه

رهيبه ..
سيبكوا اني زهقت لاني مش بهتم بالحاجات دي لكن ميمو كانت هتطير م الفرحه ..
كانت فرحانه اوي اصلها مش مصريه كانت منبهره بالمصريين ((الي هما احنا)) sleep.gif وانا طبعا اما صدقت اعدت اشيد في المصريين ..
وفي عطمتهم يعني عشت في الدور يعني
cool.gif

المهم حاولنا ناخد لنا كام صوره كده .. بس انتوا عارفين ممنوع التصوير ..

لكن علي مين صورنا طبعا
رغم اني شايفه ان ده سلوك مش لطيف ..

انما انا مش فاهمه ايه الضرر الي هيتسبب لو صورنا؟؟


ماهي كده كده الاثار معروضه من غير قزاز انا اصورها او لا ايه الضرر يعني؟؟ المهم صورنا في الخباثه .. علي راي ميمو laugh.gif


و طلعنا بكام صوره حلوه يعني ..

الي انتوا شايفينهم فوق دوول ..

اوحش حاجه في المتحف ده بقي ..
ان كل اثر من الاثار يا اما مكتوب عليه الملخص الملخص يعني ما تفهمش منه حاجه ..
mad.gif
يا اما مافيش حاجه مكتوبه اصلا .. يا اما بالانجليش كان الاثار بتاعتهم و في بلدهم dry.gif

فا في حاجات كتير انا و صحبتي استنتجناها unsure.gif

6 Comments:

  1. Ranim Ayman said...
    hhhhhhhhhhhhhhh ya 7alawtak ro7ty al mat7affffffffff eih bas al amakan aly anty batro7yha fa3alan 3awzyn na3anal ra7la ll amakan al asaraya dy
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    ايوه يا ريت يا بنتي ده كان حلو اوي
    ^_^
    Kiara said...
    طيب كنتي قلتيلي كنت هقولك تروحي فين كنتي هتشوفي شويه تحف مش هتقدري تتخيلي قمة ابداعها

    اصلي يبنتي كنت مقيمه فيه ايام الكليه اينعم بعد التخرج زيارتي قليله بس مش بقدر مش اروح
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    يا خسااااره بس انا فعلا قررت اروح تاني

    ما تيجي يا كيارا نعمل مره لقاء مدونين

    هناك بجد؟؟ و انتي تيجي معايا بنفسك توريني و تبقي مرسدتي السياحيه اليوم ده

    :d
    simply me said...
    ايه ياعم الخروجات الحلوه دى
    اجازه بقى يابختك
    ابدا ابدا ده مش حسد ولا حاجه

    انا زيك برضه مش بحب المتاحف

    بس تقريبا ممنوع التصوير عشان البضاعه ماتبورش
    يعنى اللى عايزنى يجينى انا مابتصورش لحد
    هههههههههه
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    بندقتي ازييييييييييييك

    منوره يا بنتي بقالك كتير مش بتنورني بتعلياتك

    وفجأه داخله قر من اولها :D :d

    انا ناويه بعد العيد ان شاء الله

    نعمل خروجه مدونيه بناتيه للمتحف المصري

    بقياده الانسه كيارا الي هتعرفنا المعالم كلها ^^ ان شاء الله

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates