الاثنين، 10 أكتوبر 2011

حته من قلبي لوحدي :))





كنت عاوزه اقولك بس اني بجد بحسد نفسي ان اعرفك ، و انك اقرب صحابي ،، واني ببقي ف اسعد لحظات حياتي و انا قاعده معاكي ،،

وكل حاجه يتحكيها حصلت لك ،، انا بحس انها حصلت لي بالزبط ،، و ديما من قلبي بدعي اني اشوفك بتضحكي علي طول و بعد ارقيكي في سري كل ما اشوفك عشان بخاف عليكي حد يحسدك ،،

وده الي خلاني ازعق لك اما حطيتي صوره ابنك ع النت ــ عشان خفت يحصل لك حاجه و نتألم احنا الاتنين ــ

بس النهارده اما كنتي بتتكلمي معايا ،، و جات فكره سفرك تاني ــ مع اني عارفه انه هيحصل الا اني حزنت اوي جوايا ــ و حته من قلبي وجعتني جدا ، واما قلتي لي ان مامتك مش حابه السفر كنت عاوزه اعيط بأعلي صوتي و اقولك وانا كمان ،، بس خفت تحسبيني لسه صغيره و اتكسفت من نفسي اوي اني اعمل كده ،،

مش متخيله انه ممكن يجي يوم توحشيني ومعرفش اروح اشوفك ،، او يحصل لي اي تطورات ف حياتي و ما تبقيش موجوده ،،

وازاي اول بيبي هيقولي يا خالتو هيكبر بعيد عني ،، وازاي مش هبقي موجوده في اول لحظه يقول فيها اسمي قدامي ،،

وازاي مش هتجري تتصلي بيا عشان اجي اشوفه و هو بينطقه ،، ومش هنعمل شوبينج بيه زي ما كنا بنحلم ؟؟

ومش هنخلف سوا في يوم واحد عشان ولادنا يبقوا صحاب زينا زي ما حلمنا ؟؟

طيب ولما اروح مكان فيه زمايلنا بتوع الدراسه مش هلاقي اختي الكبيره الي بحب ادخل ماسكه اديها واحس اني صغيره جمبها و اني جايه معاها حتي مع اني بعرف اروح كل حته ف الدنيا دي لوحدي ؟؟

ومين هيضحك معايا علي حاجات غريبه مش بتضحك ،،

ومين هيفهم الكلمات الغريبه الي انتي بتعبري بيها عن حاجات مالهاش علاقه بالكلمات دي ،، و كل الناس يبقي حوليها الف علامه استفهام و انا الوحيده الي افهمك و الاقيكي تقولي لهم هي فهمتني بكل فخر ؟

ولما تمشي مين الي هيديني من خبراته زي ما بتعملي ،، انتي الوحيده - غير مامتي - الي اما بكون معاها بتعد تشرح لي كل شيء جديد عليا عشان تعلمني ،، من الطبيخ ،، للحمل ،، و حتي حما البيبي ،،

ومين الي بلاقي منها اصدق تعبيرات ،، ومين الي بجد معاها بحس اني الي بتعبه و بعملهولها - بيطمر - وبلاقي منك رد فعل جميل يرضي غروري كانسان ،،


انتي مش متخيله بعدك انا دنيتي هتنقص حته جميله اوي ،، زي ما نقصت اما كنا في ثانوي ،،

و هفضل طول عمري اما اعدي من عند بيتك - الي كده كده ف كل مشاويري بعدي عليه - هفتكرك و هتالم اوي اوي ،، وممكن اعيط كمان ،،

انا نفسي انك تسافري طبعا عشان بس بحب اشوفك مرتاحه ،، و عشان نفسي تبقي مبسوطه انتي و اسرتك الصغيره ،، بس بجد هبقي تعيسه اوي من غيرك ،،

عامه طبعا ف الاول و ف الاخر ده قرارك انتي و شريك حياتك - جوزك يعني و بلاش دراما رخيصه مني - :D

والي هيتعمل انا راضيه بيه عشان دي في الاول والاخر حياتكوا انتوا ،،

بس بجد كان نفسي نفضل صحاب لحد ما نعجز سوا و نكبر سوا ونقول يااااه من 50 سنه اتقابلنا =))))))))

2 Comments:

  1. Ranim Ayman said...
    عارفة برغم انك مبعتيش البوست إلا ان
    يا توتا اجمل حاجه في الدنيا انك تلاقي صديقة زي صديقتك دي
    تحسي معها بكل الحاجات الحلوة اللي انتي كاتبة عليها باسلوبك الرائع اكتشفت بجد ان اسلوبك رائع
    تحياتي
    ¤¦¤Ebtehal ¤¦¤ said...
    حببتي يا روني ،، والله ما ردتش ازعجك و ابعته :$ بس سعيده انك قرتيه / وسعيده انه عجبك :)))

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates